Wspomaganie do 25 km/h
Napęd elektryczny w rowerze KTM MACINA Kapoho Master jest aktywny do prędkości 25 km/h podczas pedałowania i dzięki temu spełnia przepisy ruchu drogowego. Możliwe jest poruszanie się ze wspomaganiem, wyłącznie do tej prędkości. To bezpieczna i komfortowa prędkość, zwłaszcza podczas poruszania się po mieście. Po jej przekroczeniu, rozpędzanie roweru jest możliwe, jednak bez wsparcia silnika. Rower nie zwalnia i nie hamuje samoczynnie. Naturalnie, w dowolnym momencie możliwa jest dezaktywacja wspomagania oraz poruszanie się rowerem bez wsparcia silnika. Dzięki temu, rower jest uniwersalny. Można jechać na nim z minimalnym wysiłkiem lub zrobić trening. Bądź też szybko podjechać pod górę i szybko z niej zjechać.
Rama wykonana z karbonu
Rama roweru została wykonana z włókna węglowego. Wykorzystanie tego materiału umożliwia stworzenie bardzo lekkiej i wytrzymałej ramy o nietypowym kształcie. Carbon jest ręcznie układany w formie, co umożliwia miejscowe wzmocnienie konstrukcji oraz łatwiejsze uzyskanie skomplikowanego kształtu. Kolejnym atutem jest brak widocznych spawów, występujących w tanich, aluminiowych rowerach. Włókno karbonowe, dzięki swej sprężystości lepiej tłumi drgania, a jednocześnie jest odporne na uderzenia np. kamienii. Rama karbonowa o tej samej wytrzymałości jest (wyraźnie) lżejsza, niż jej aluminiowy odpowiednik.
Full ze sportowym zacięciem
KTM MACINA Kapoho Master to rower elektryczny z kategorii All Mountain. Pełne zawieszenie o skoku 160 mm oraz kąt główki ramy , a także koła w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali sprawiają, że pozycja na tym rowerze po prostu pozwala skupić się na jeździe. Na KTM MACINA Kapoho Master pokonasz długie techniczne podjazdy, a zjazdy dostarczą dużo wrażeń i radości. Rower prowadzi się bardzo pewnie i stabilnie, a jednocześnie szybko skręci tam gdzie chcesz. Ilość przełożeń (1x12 ) została dobrana w taki sposób, że można na nim podjechać strome podjazdy, a po włączeniu najmocniejszego trybu wspomagania, nawet niemożliwe do pokonania podjazdy, staną się osiągalne.
Dobry napęd w rowerze, to rzecz najważniejsza
KTM MACINA Kapoho Master posiada 1x12 biegów. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest tylna przerzutka Shimano Deore XT M8100 , zębatka tylna Shimano Deore M6100 10-51T i korba FSA Megatooth 36T steel DM . Za przeniesienie napędu na tylne koło odpowiedzialny jest łańcuch Shimano M6100 .
Tylna przerzutka Shimano Deore XT M8100
Shimano Deore XT M8100 w KTM MACINA Kapoho Master to ogromny postęp w dziedzinie napędów rowerowych. Lekkość, precyzja wykonania oraz wysoka kultura pracy od zawsze wyróżniały Shimano XT na tle konkurencji. W nowej odsłonie mamy do dyspozycji napęd 1x12 biegów. Jednocześnie dalej możemy liczyć na niezwykle szybką i płynną zmianę biegów, jaką znamy z poprzednich modeli. Nowa przerzutka obsługuje kasetę o rozpiętości aż 10-51T . Tak duża różnica pomiędzy najmniejszą, a największą tarczą świadczy o ogromnej uniwersalności tego napędu. Świetnie sprawdzi się na podjazdach oraz wtedy gdy trzeba zjechać z dużą prędkością. Napęd jest wyraźnie cichszy (od napędów 1x10), a większe kółka na łożyskach maszynowych i obniżenie napięcia łańcucha podczas pracy na niższym biegu, sprawia, żena przerzutce Shimano M8100 można polegać w kadej sytuacji!
Pełnia możliwości i precyzyjna kontrola
Dzięki silnikowi centralnemu Bosch Performance CX Smart System możesz dojechać praktycznie wszędzie. To najbardziej uniwersalny i porządany rodzaj silnika montowany w rowerach elektrycznych. Pracuje płynnie, ma większy moment obrotowy od napędów w piaście tylnego koła i jest od nich bardziej czuły. Szybko reaguje na ukształtowanie terenu i sposób w jaki pedałujemy. Dzięki temu, że przenosi moc na koło poprzez łańcuch to wspomaganie jest bardzo płynne. Po pewnym czasie przestajemy zauważać, że silnik nas wspomaga, tylko czujemy swoje większe możliwości. Synchronizacja jest po prostu idealna! Jazda na KTM MACINA Kapoho Master do złudzenia przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, jednak jeździ się lżej. Silnik jest umieszczony nisko. Obniża to środek ciężkości roweru oraz korzystnie wpływa na zwrotność i kontrolę nad rowerem. Jednocześnie nie zmniejsza drastycznie prześwitu, tak potrzebnego podczas pokonywania większych przeszkód.
Najmocniejszy silnik Bosch’a w nowej odsłonie
Dzięki nowemu silnikowi Bosch Performance CX Smart System nie będziesz chciał zejść z tego roweru! Bosch CX Smart to najmocniejszy model silnika, tego producenta. Ta wersja jest wyposażona w standardową tarczę korby (zamiast małej tarczy i wewnętrznego przełożenia 2.5 x). Takie rozwiązanie sprawiło, że silnik pracuje jeszcze swobodniej i lżej. Wyjeżdżanie pod górę jest jeszcze prostsze za sprawą aż 85Nm momentu obrotowego. Bosch CX Smart System może wspomóc Cię nawet o 340% w najbardziej wymagających sytuacjach. Do dyspozycji mamy cztery tryby wspomagania oraz tryb automatyczny (eMTB), który inteligentnie monitoruje warunki jazdy i dobiera do nich moc wspomagania. To jednak nie wszystko. Tryb WALK (wspomaganie podczas prowadzenia roweru) także ma więcej mocy niż dotychczas! CX Smart System współpracuje z napędem 1x12 . Dzięki protokołowi komunikacji (wszystkie elementy systemu wspomagania rozmawiają ze sobą) masz do dyspozycji zupełnie nowe funkcjonalności. Pierwsza z nich to jazda bez konieczności montażu wyświetlacza. Umożliwia to przeniesienie elektroniki z wyświetlacza do LED Remote, który jest zamontowany na stałę. Kolejne funkcjonalności to aktualizacje oprogramowania sprzętowego Over The Air, współpraca z aplikacją Bosch Flow App, udostępnianie danych z wycieczki do Apple Health, a także dostosowanie momentu obrotowego osobno dla każdego z trybów wspomagania i wiele więcej. Bosch CX Smart System otwiera zupełnie nowe możliwości.
Kilka godzin albo mniej
KTM MACINA Kapoho Master został wyposażony w mocną ładowarkę Bosch 4A. Waży około 800 gramów, dlatego można ją łatwo zabrać ze sobą na rower. Żywotność baterii wynosi około 700 – 800 cykli. Po tym czasie akumulator powinien posiadać około 60 – 80 % oryginalnej pojemności. Zainteresowanych tym tematem, odsyłamy do artykułów w Bazie Wiedzy. Naładowanie akumulatora 750 Wh do poziomu 100% trwa mniej niż 6 godzin!
Zasilanie z wnętrza ramy
Nowo zaprojektowana rama pozwoliła na umieszczenie akumulatora wewnątrz ramy. Dzięki temu KTM MACINA Kapoho Master na pierwszy rzut oka, nie wygląda na elektryka. Bardzo pozytywnie wpłynęło to na wyważenie roweru, a także na ochronę akumulatora. Jest on bowiem dodatkowo osłonięty przed warunkami atmosferycznymi oraz uderzeniami. Rower pracuje na napięciu 36 V . W pełni naładowana bateria (750 Wh ) pozwala na przejechanie nawet do 150 kilometrów na raz! Można ją naładować w ramie oraz po wyjęciu z ramy za pomocą ładowarki dołączonej do zestawu. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi akumulatorów w rowerach, elektrycznych zachęcamy do przeczytania artykułów w naszej bazie wiedzy.
Wyświetlacz Kiox Smart System
Bosch Kiox 300 to wyświetlacz zaprojektowany z myślą o łączności. Wchodzi w skład nowej serii inteligentnych produktów Bosch "The Smart System". Dzięki aktualizacjom over-the-air Kiox 300 zawsze posiada aktualne oprogramowanie. Pomimo niewielkich rozmiarów, jest bardzo czytelny w pełnym słońcu. Oczywiście wyświetlacz jest w kolorowy. W przeciwieństwie do poprzedniego modelu wyświetlacz nie posiada przycisków w swojej obudowie oraz jest od niego mniejszy. Do obsługi funkcji służy panel LED z 5 przyciskami, umieszczony po lewej stronie kierownicy. Dzieki temu, po raz pierwszy wspomagania można używać także bez wyświetlacza! Panel LED pokazuje stopień naładowania i poziom wspomagania.
Wyhamuj niezwykle szybko
4-tłoczkowe hamulce Shimano serii M8120 potrafią zatrzymać rower w każdych warunkach. To najwyższy model przeznaczony dla zaawansowanych rowerzystów, montowany w dobrej klasy rowerach. Świetnie sprawdza się w rowerach Enduro / All Mountain. Nie ważne czy jedziesz 50 km/h po asfalcie czy w błotnistym terenie. Deore XT M8120 to mocne hamulce 4-tłoczkowe . Mają do dyspozycji tarcze w rozmiarze 203 mm / 180 mm . Dwupalcowa klamka z regulacją wychylenia Reach Adjust, pozwala ustawić odległość dźwigni od kierownicy, abyś zawsze mógł bezpiecznie się zatrzymać. Zaciski współpracują z okładzinami żywicznymi Shimano N03A / D03S lub metalicznymi D02S / N04C.
FOX 36 Float Performance
FOX 36 Float Performance to bezkompromisowy amortyzator, stworzony z myślą o agresywnej jeździe w bardzo wymagającym terenie, gdzie liczy się wytrzymałość, kultura pracy oraz niezawodność. Amortyzator z serii 36 zbudowany jest na goleniach o średnicy 36mm. Są pokryte powłoką, która zapewnia jeszcze większą płynność pracy amortyzatora. Jest to doskonała propozycja dla osób poszukujących zawieszenia o najwyżej kultury pracy. Dzięki zastosowaniu tłumików FIT4 bądź Grip 2 (w zależności od modelu), wyposażonych w regulacje wolnej, szybkiej kompresji, tłumienia powrotu oraz sprężyny powietrznej "float", amortyzator można precyzyjnie dopasować do swoich wymagań, jak i terenu w którym jeździmy. Montaż koła odbywa się przy użyciu sztywnej osi. Skok amortyzatora wynosi: 160 mm i współpracuje on z kołami w rozmiarze 27,5 cala, 29 cali .
Funkcja WALK do 6 km/h
Rower KTM MACINA Kapoho Master posiada funkcję wspomagania do prędkości 6 km/h. Nazywana jest trybem WALK. Jest bardzo przydatna podczas prowadzenia roweru. Działa zarówno na płaskim terenie, jak również podczas prowadzenia pod wzniesienie czy na rampie rowerowej.
SPECYFIKACJA
- Koło 29 cali
- Kolor roweru Flaming Black (orange)
- Wspomaganie elektryczne do 25 km/h
- Jazda bez pedałowania Tak (do 6km/h - tryb walk)
- Typ roweru All Mountain, MTB, Full
- Materiał ramy Performance Carbon
- Napięcie 36 V
- Moc znamionowa 250 W
- Umiejscowienie silnika Centralny
- Marka silnika Bosch
- Model silnika Bosch Performance CX Smart System
- Zasięg [km] do 150
- Umiejscowienie baterii wewnątrz ramy
- Pojemność baterii [Wh] 750 Wh
- Ładowarka Bosch 4A
- Technologia wykonania baterii litowo-jonowa
- Wspomaganie jazdy 4-stopniowe
- Model wyświetlacza Bosch Kiox 300
- Port ładowania USB Tak
- Sposób zmiany biegów mechanicznie
- Ilość biegów 1x12
- Przerzutka tył Shimano Deore XT M8100
- Rodzaj tylnej przerzutki zewnętrzna
- Manetki Shimano Deore XT M8100
- Model kasety / wolnobiegu Shimano Deore M6100
- Ilość zębów 10-51T
- Korba FSA Megatooth 36T steel DM
- Łańcuch Shimano M6100
- Rodzaj hamulca hydrauliczny, tarczowy
- Model hamulców Shimano Deore XT M8120
- Hamulce 4-tłoczkowe
- Rozmiar tarczy hamulca 203 mm / 180 mm
- Model tarczy hamulcowej Shimano MT800 L 203 / EM810 CL 180 Freeza
- Koła KTM Line - DT Swiss 370 CL R28 135/5 SS LN18 Straightpull Ambrosio E30 Trail 28H 622x30TC / KTM Line - DT Swiss 370 CL 28L 148/12 12SP LN18 Ambrosio E35 Trail 28H 584x35TC
- Opony Maxxis Minion DHF 3C-MaxxTerra/EXO/TR 63-622
- Amortyzacja Przód i tył
- Sposób amortyzacji powietrzna
- Skok amortyzatora 160 mm
- Widelec FOX 36 Float 29" Performance 15x110
- Model tylnego amortyzatora FOX Float X Performance 250x70
- Kierownica KTM Team Trail35 rizer25 800mm
- Regulowany mostek Nie
- Mostek KTM Team Trail35
- Sztyca KTM Comp Dropper Internal
- Siodełko rowerowe Selle San Marco Ground Short Open Fit Narrow
- Pedały VP-539 Nylon
- Maks. obciążenie: 144 kg (rowerzysta + rower + bagaż)
- Waga pojazdu [kg] 25,3 kg
Producent zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w dowolnym czasie i bez uprzedzenia, w odniesieniu do wyposażenia, specyfikacji, modeli, kolorów i materiałów. Zdjęcia produktu mogą mieć charakter poglądowy i wygląd rzeczywisty produktu może się nieznacznie różnić.
Specyficzne kody