Rower Kross ESKER 4.0 MS kremowy czarny połysk NEW
KROSS ESKER 4.0 MS NEW 2023
Nowy Kross Esker 4 (2023) to zmodernizowana rama, w której po raz pierwszy zastosowano pełnoprawną sztywną oś oraz carbonowy widelec z taperowaną (1 1/8" - 1 1/2") carbonową rurą sterową. Ramę uzupełnia nowy, stalowy lity mostek łączący dolne widełki tylnego trójkąta przy suporcie, zapewniający większy prześwit na oponę oraz obsługę dwurzędowych korb, bez kompromisów w sztywności, wytrzymałości i wadze ramy. Przerzutka i manetka Microshift Advent, konkurują właściwościami i możliwościami z topowymi produktami znanych producentów przy znacznie bardziej przyjaznej cenie. W przypadku dalekich wypraw wygodnym rozwiązaniem będzie zewnętrzne prowadzenie linek i pancerzy ułatwiające obsługę roweru czy jego przygotowanie do transportu.
Stalowy rower to klasyka i w naszej opinii jeden z najlepszych materiałów do produkcji unikalnego szutrowca. Dlatego nasz gravel KROSS Esker 4.0 stworzyliśmy dla tych wszystkich, którzy szukają czegoś trwałego, a przede wszystkim stylowego. A przy okazji wiedzą, że bikepacking to nie chwilowa moda, a stan umysłu. KROSS Esker 4.0 został stworzony po to, żeby bezpiecznie i komfortowo pomóc Ci dotrzeć do punktu docelowego. Niezależnie, czy jest to meta wyścigów takich jak Wisła 1200 czy zwykła przygoda w nieznane.
Z dala od cywilizacji
Kiedy usiedliśmy do projektowania postawiliśmy sobie za cel stworzenie roweru sięgającego do klasyki, a jednocześnie takiego, który nie boi się nowoczesnych rozwiązań. Dlatego wybraliśmy stal Cro-Mo do zbudowania ramy. Surowiec ten pozwala na znacznie lepsze tłumienie wibracji. Stal, obok drogiego karbonu, to materiał o najwyższej zdolności pochłaniania wibracji. Jazda na nawet sztywnym rowerze wykonanym z rurek stalowych jest po prostu przyjemniejsza. Rama stalowa nie jest tak sztywna jak aluminiowa, potrafi się jednak odwdzięczyć innymi właściwościami, dzięki swojej wytrzymałości oraz odporności na uszkodzenia, pozwoliły nam na zamontowanie licznych otworów montażowych na bidon, bagażnik czy sakwy. Można je umieścić niemal w każdym miejscu na ramie czy widelcu, bez obaw o uszkodzenie ramy. Aby poprawić komfort jazdy, zamontowaliśmy w pełni carbonowy widelec, który zapewnia świetne tłumienie oraz niską wagę.
Osprzęt
Jako osprzęt zastosowaliśmy w KROSS ESKER grupę osprzętu Microshift, uzupełnioną o mechaniczne hamulce tarczowe . Wykorzystaliśmy korbę ze sztywną przelotową osią PROWHEEL. Hamulce tarczowe zapewniają krótką drogę hamowania, a dzięki mechanicznej konstrukcji zacisku nie potrzebny jest skomplikowany serwis w razie awarii w trasie. Do produkcji kół wybraliśmy 28 calowe obręcze Kross "ubranye" w opony o szerokości 40 milimetrów. Za komfortową jazdę nawet w trakcie najdłuższych tras odpowiada siodełko WTB Sport Volt. Owijka kierownicy to taśma od fi'z:k, czyli komfort jazdy i pewny chwyt.
STEEL - Stal Cro-Mo, czyli niskowęglowy stop stali z domieszką chromu i molibdenu. Dzięki procesowi powolnego chłodzenia zyskuje on odpowiednią strukturę i trwałość. Wysoka wytrzymałość, a jednocześnie sprężystość ram rowerowych ze stali Cro-Mo sprawia, że tłumią one wibracje wywołane przez jazdę po nierównościach, co efektywnie zwiększa komfort jazdy.
POWDER COATED - Sposób malowania polegający na nakładaniu naelektryzowanych cząstek farby proszkowej na aluminium, które wymagają obróbki termicznej. Po spieczeniu powierzchnia lakieru tworzy idealnie gładką powłokę wyjątkowo odporną na uszkodzenia mechaniczne.
RHS SYSTEM - W celu maksymalnej ochrony naszych ram stworzyliśmy system wymiennych haków, które w razie uszkodzenia można łatwo i szybko wymienić. Aby ograniczyć możliwość uszkodzenia ramy do minimum gwinty umieszczamy na haku lub na specjalnej nakrętce.
DISC BRAKES - Hamulce tarczowe gwarantują nam dużą siłę hamowania i dobrą modulację nawet w najcięższych warunkach pogodowych, a ich żywotność jest znacznie dłuższa niż hamulców tradycyjnych.
POST MOUNT - To rozwiązanie, bez którego nowoczesny górski rower wyścigowy nie ma racji bytu. Dzięki wyeliminowaniu zbędnych przejściówek wpływających na sztywność połączenia między ramą a zaciskiem wzrasta precyzja hamowania. Poprawia się również odprowadzenie ciepła co wydłuża żywotność hamulca i poprawia jego efektywność.
Rama i widelec
WYKOŃCZENIE LAKIERU POŁYSK
MATERIAŁ RAMY STAL
WIDELEC FULL CARBON
SKOK WIDELCA BRAK
TYLNY AMORTYZATOR BRAK
SKOK TYLNEGO AMORTYZATORA BRAK
Napęd
PRZERZUTKA PRZÓD BRAK
PRZERZUTKA TYŁ RD-M6205GM
MANETKI SB-M100A
KORBA PROWHEEL RPL-FD16S-F-TT
KORONKI 40T/170MM
KASETA / WOLNOBIEG MICROSHIFT CS-H103
ZAKRES KASETY/WOLNOBIEGU 11-42T
ILOŚĆ PRZEŁOŻEŃ 10
SUPORT PROWHEEL BB68+
ŁAŃCUCH YABAN SH10
Koła
PIASTA PRZÓD GL-B63-F/CL
PIASTA TYŁ GL-B63R-SB/CL-X12
OBRĘCZE KROSS
OPONY OBOR 28"X1.50", 40-622; W3113
SZPRYCHY SAPIM
NYPLE MOSIĘŻNE
Hamulce
HAMULEC PRZÓD TEKTRO MD C550
HAMULEC TYŁ TEKTRO MD C550
DŹWIGNIE HAMULCA SB-M100A
TARCZE HAMULCOWE RADIUS RT900 (160)
TARCZE HAMULCOWE TYŁ RADIUS RT900 (160)
Komponenty
KIEROWNICA ALUMINIUM 31,8 (S, M - 420 MM, L, XL - 440 MM)
WSPORNIK KIEROWNICY ALUMINIUM 31,8 (S, M - 80 MM, L, XL - 90 MM)
SIODŁO WTB VOLT SPORT
WSPORNIK SIODŁA ALUMINIUM 27,2X350
STERY FSA ORBITITA NO.9M
CHWYTY FIZIK TERRA MICROTEX
PEDAŁY BRAK
PEDAŁY BRAK
System e-bike
SILNIK BRAK
BATERIA BRAK
WYŚWIETLACZ BRAK
Informacje dodatkowe
WAGA [KG] S - 12,2 KG, M - 12,28 KG, L - 12,4 KG, XL - 12,34 KG
ROZMIAR | S (19') | M (20') | L (21') | XL (22') |
---|---|---|---|---|
WZROST | 160-170 | 168-178 | 176-186 | 184-194 |
ROZMIAR KÓŁ | 28" | 28" | 28" | 28" |
Frame Size | 19 | 20 | 21 | 22 |
Seat Tube | 470 | 510 | 530 | 560 |
Top Tube | 510 | 530 | 550 | 570 |
Head Tube | 130 | 145 | 160 | 180 |
Seat Angle | 75 | 74 | 73,5 | 73 |
Head Angle | 69 | 71 | 71,5 | 72 |
Chain Stay | 435,7 | 435,7 | 435,7 | 435,7 |
Wheel Base | 1027,9 | 1019,4 | 1029,6 | 1039,3 |
REACH | 363,8 | 367,2 | 377 | 385,1 |
STACK | 545,7 | 567,8 | 583,9 | 604,9 |
BB DROP | 70 | 70 | 70 | 70 |
Specyficzne kody